GÜNDEM
GÜNDEM HaberleriTürkiye’nin ilk yüzer üretim platformu 'Osman Gazi' 2026’da Karadeniz'de
Türkiye’nin ilk yüzer üretim platformu 'Osman Gazi' 2026’da Karadeniz'de
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin ilk yüzer üretim platformu “Osman Gazi”nin 2026’da Karadeniz’de doğal gaz üretimini iki katına çıkaracağını duyurdu. Osman Gazi, 29 Mayıs’ta Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından uğurlanacak.
ANKARA (İGFA) - Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin ilk yüzer üretim platformuna Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın takdirleriyle “Osman Gazi” adının verildiğini açıkladı.
2026’da Karadeniz’de göreve başlayacak Osman Gazi, Sakarya Gaz Sahası’nda günlük doğal gaz üretimini 9,5 milyon metreküpten 20 milyon metreküpe çıkararak mevcut kapasiteyi ikiye katlayacak. Bu sayede 8 milyon hanenin doğal gaz ihtiyacı karşılanacak.
Bakan Bayraktar, 29 Mayıs 2025’te, İstanbul’un fethinin 572’nci yıl dönümünde, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile birlikte Osman Gazi’yi Dolmabahçe’den Filyos’a uğurlayacaklarını belirtti.
“Hedef: Enerjide bağımsız Türkiye” diyerek projenin stratejik önemini vurgulayan Bakan Bayraktar, platformun maksimum gaz işleme kapasitesinin 10,5 milyon metreküp, gaz transfer kapasitesinin ise 10 milyon metreküp olduğunu duyurdu.
-
Geleceğin yıldızları Kayseri Talas'ta yetişecek -
Marmara ve Ege’ye rüzgar, 15 ile sağanak yağış uyarısı! -
Kayseri Büyükşehir'den kentsel dönüşüm mesaisi -
Kayserililer Ali Dağı'nda buluşuyor -
AK Parti Düzce Milletvekili Ercan Öztürk trafik kazasında yaralandı, 1 kişi hayatını kaybetti -
Ağrı Barosu’ndan yargı mensuplarına birlik mesajı veren veda -
Bursa’da Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli işaret dili öğrendi -
GA-ASI, MQ-9B uçuşları için yer kontrol istasyonunu uyarlıyor

