GÜNDEM
GÜNDEM HaberleriTansiyonunuz yükselirse çayı demleyin!
Tansiyonunuz yükselirse çayı demleyin!
Uzmanlar, tansiyonun yükselmesi halinde hemen çay demlenmesini önerirken, siyah çayın yükselen tansiyonu düşürdüğünü belirtti.
İSTANBUL (İGFA) - Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Zekeriya Nurkalem, sudan sonra dünyada en çok tüketilen ikinci içecek olan çayın keşfedilen yeni yararı hakkında bilgi paylaşımında bulundu.
“American Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan araştırmaya göre, siyah çay, yüksek tansiyonu düşürmek ve kalp hastalıklarını önlemek için iyi bir seçenek olarak sunan Prof. Dr. Nurkalem, çaydaki antioksidanların iyon kanallarını açtığı ve kan damarlarını çevreleyen kasları gevşetebildiğini belirtti.
"Günde üç kez siyah çay tüketmek, hipertansiyonu azaltmaya ve diğer kalp rahatsızlıklarını önlemeye yardımcı oluyor" diyen Prof. Dr. Nurkalem, "Son araştırma, yüksek tansiyon için daha iyi ilaçların geliştirilmesine yol açabilecek. Ancak çok fazla siyah çay tüketimi uykusuzluğa neden olabilir. Kafein sinir sistemini tetikleyerek anksiyete, baş ağrısı ve baş dönmesine neden olabilir. Bu nedenle, siyah çay tüketiminde aşırıya kaçmadığımızdan emin olalım. Yüksek tansiyonumuz varsa; ilaçlarımızı düzenli kullanmayı ve doktor kontrolümüzü ihmal etmeyelim" uyarılarında bulundu.

-
Antalya Finike’de takdir edilecek davranış! -
Pazaryeri Boncuğu’nda hasat vakti -
Mersin'de gençlere ücretsiz fiziki yeterlilik kursu -
Bisikletlilerin trafik güvenliğinde hedef sıfır can kaybı -
İstanbul Maltepe’de çocuklar kitapların sihirli dünyasıyla buluşuyor -
Bursa Emir Sultan Külliyesi’nde karpuz ikramı -
Denizli’de sürdürülebilir içme suyu için yeni yatırım -
Sakarya'da Doğu Çevre Yolu projesinin detayları ilk kez paylaşıldı

